جدیدترین محصولات فراوری کنندگان لپ تاپ در دنیا

به گزارش گلچینی از بهترین ها، روزنامه دنیای اقتصاد: بازار های دنیا در شرایطی که در ایران اوضاع خرید و فروش محصولات کامپیوتری سخت شده راه خود را می روند و جدیدترین محصولات در رده لپ تاپ های محبوب کاربران را با سرعت بیشتری به بازار عرضه می نمایند. محصولاتی با ویژگی های جدید که آماده رقابت با رقبایشان می شوند. در ادامه فهرستی از ویژگی های لپ تاپ هایی که اخیرا به بازار های دنیا عرضه و آماده رویارویی با رقبا شده اند، آورده شده است.

جدیدترین محصولات فراوری کنندگان لپ تاپ در دنیا

بازار های دنیا در شرایطی که در ایران اوضاع خرید و فروش محصولات کامپیوتری سخت شده راه خود را می روند و جدیدترین محصولات در رده لپ تاپ های محبوب کاربران را با سرعت بیشتری به بازار عرضه می نمایند. محصولاتی با ویژگی های جدید که آماده رقابت با رقبایشان می شوند. در ادامه فهرستی از ویژگی های لپ تاپ هایی که اخیرا به بازار های دنیا عرضه و آماده رویارویی با رقبا شده اند، آورده شده است.

دل و کروم بوک اینسپایرون

این کروم بوک پس از محبوبیت کروم بوک ها برای فضا های آموزشی ارائه شد. هفتم شهریور اولین کروم بوک شرکت دل علاوه بر پشتیبانی از قلم، به لولایی تجهیز شده است که امکان مانور نمایشگر تا زاویه 180 درجه را می دهد و در حالت تخت می توان از آن به عنوان یک تبلت هم استفاده کرد.

اینسپایرون مجهز به نمایشگر 14 اینچی، تراشه Core i. 3 نسل هشتمی اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. گفته می گردد علاقه مندان می توانند مدلی دیگری با نام Inspiron 3181 سفارش بدهند که دارای مشخصاتی از جمله نمایشگر 5/ 11 اینچی، قلم استایلوس، 4 گیگابایت حافظه رم، تراشه مرکزی سلرون، حافظه ذخیره سازی 16 گیگابایتی و یک باتری با عمر شارژ 13 ساعته است.

ایسوس و ذن بوک های جدید

سه لپ تاپ جدید ذن بوک ایسوس را می توان نسخه های ارزان قیمت تر سری ZenBook S. و ZenBook Pro دانست که اکنون به تراشه های نسل هشتمی Whiskey Lake از سری U. مجهز شده اند. آن ها دارای نمایشگری هستند که 95 درصد پنل جلویی را پوشش می دهد و همین امر ظاهری مثال زدنی را به نسل جدید لپ تاپ های ذن بوک بخشیده است.

در سوی دیگر ایسوس در حاشیه فوق العاده باریک نمایشگر پیروز به تعبیه دوربین سنجش عمق سه بعدی مجهز به مادون قرمز شده است که می توان از آن در جهت احراز هویت برای ورود به محیط سیستم عامل استفاده کرد.

از نظر طراحی هر سه مدل نسل جدید لپ تاپ های ذن بوک یکسان هستند و نمایشگر فوق اچ دی مدل پیش فرض آن ها قابلیت تا شدن تا زاویه 180 درجه را دارد؛ از این رو در حالت تخت می تواند به عنوان یک تبلت البته قطور مورد استفاده قرار گیرد. ناگفته نماد که مدل صنعتی (غیرقابل انفجار) این مدل ها هم قابل سفارش خواهند بود.

همچنین هر سه مدل به تراشه Core i. 7-8565 U، بلندگو های استریو بهینه شده توسط برند Harman Kardon و 16 گیگابایت حافظه رم در کنار یک ترابایت حافظه SSD مجهز هستند. در بخش پورت های خروجی نیز شاهد تعبیه یک USB 3.1، دو USB-A، HDMI و جک هدفون هستیم.

تمامی مدل ها توانسته اند گواهینامه استقامت MIL-STD-810 G. را کسب نمایند که نسل جدید لپ تاپ های ذن بوک را به گزینه هایی ایده آل برای کار های صنعتی تبدیل می نمایند. تنها تفاوت این مدل ها به نوع کارت گرافیک و وضوح تصویر آن ها ختم می گردد، طوری که ZenBook 15 با وزن 6/ 1 کیلوگرمی به نمایشگری 4 K. و کارت گرافیک GeForce GTX 1050 از سری Max-Q با 2 یا 4گیگابایت حافظه داخلی از نوع GDDR 5 مجهز است.

این مدل همچنین دارای خروجی DisplayPort، درگاه یواس بی-سی و خشاب فول سایز SD هم است. وجه تمایز دیگر ذن بوک 15 بهره مندی از کیبورد فیزیکی NumberPad و باتری 73 واتی است که عمر شارژ آن را از 14ساعت به 16 ساعت افزایش می دهد.

لپ تاپ های سوئیفت، اسپایر و اسپین ایسر

لپ تاپ سوئیفت 5 که به تازگی از جانب ایسر معرفی گردید در دو مدل 14 و 6/ 14 اینچی راهی بازار خواهد شد. رزولوشن این صفحه نمایش معادل فول اچ دی است و پردازنده های i. 5-8265 U. یا i. 7-8565 U. را در کنار حداکثر 16 گیگابایت رم DDR 4 می توان از دیگر ویژگی های برتر این لپ تاپ ها نام برد. چیپست گرافیک اینتل 630 و 512 گیگابایت حافظه SSD را می توان به عنوان سایر امکانات سخت افزاری لپ تاپ سوئیفت 5 ذکر کرد.

ایسر قیمت پایه 1099 دلار را برای مدل 6/ 15 اینچی لپ تاپ سوئیفت 5 در نظر گرفته و مدل 14 اینچی این لپ تاپ با قیمتی حدود 999 دلار راهی بازار خواهد شد. همچنین لپ تاپ سوئیفت 3 نیز یکی دیگر از محصولاتی بود که ایسر رونمایی نموده است، این لپ تاپ صفحه نمایشی 14 اینچی دارد و از رزولوشن فول اچ دی برخوردار است.

ایسر پردازنده های i. 3-8145 U, i. 5-8265 U. و i. 7-8565 U. را برای لپ تاپ های سوئیفت 3 در نظر گرفته و ظرفیت رم این لپ تاپ ها از 8گیگابایت تا 16 گیگابایت از نوع DDR 4 است.

کارت گرافیک انویدیا MX 150 یا اینتل 620 در کنار 512 گیگابایت حافظه SSD یا 2 ترابایت حافظه معمولی را می توان از دیگر ویژگی های لپ تاپ سوئیفت 3 دانست. عمر باتری این لپ تاپ چیزی حدود 12 ساعت است و با قیمتی حدود 799 دلار در آذرماه سال جاری به فروش خواهد رسید.

نسل جدید دیگر لپ تاپ های ایسر اسپین یک است که ابعاد کوچک تری دارد و از یک صفحه نمایش 6/ 11 اینچی بهره می برد. این صفحه نمایش نسبت به چندین نقطه لمس تعامل نشان می دهد و رزولوشنی برابر با 1980 در 1080 پیکسل دارد. این لپ تاپ از 128 گیگابایت حافظه eMMC برای ذخیره سازی اطلاعات بهره گرفته است و حدود 12 ساعت شارژ نگه می دارد.

پس دو مدل گفته شده ایسر همچنین لپ تاپ اسپین 3 را نیز عرضه کرد. این لپ تاپ صفحه نمایشی 14 اینچی دارد و پردازنده های اینتل i. 3-8145 U. یا i. 5-8265 U. را در آن شاهد هستیم. پشتیبانی تا میزان 8گیگابایت رم از نوع DDR 4 و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD یا یک ترابایت هارد با سرعت 5400 را می توان از دیگر ویژگی های لپ تاپ اسپین 3 ایسر نام برد.

این لپ تاپ از چیپ ست گرافیکی اینتل 630 بهره می برد و ایسر مدعی است چیزی حدود 16 ساعت شارژ نگه می دارد. در ادامه اسپین 5 نیز عرضه شد. این لپ تاپ صفحه نمایشی 3/ 13 اینچی دارد و پردازند های اینتل i. 5-8265 U. یا i. 7-8265 U. در این محصول به چشم می خورد. اسپین 5 تا میزان 16 گیگابایت از رم DDR 4 پشتیبانی می نماید و به یک حافظه ذخیره سازی SSD با ظرفیت 256 گیگابایت مجهز است.

کروم بوک و لنوو یوگا C. 630

در تاریخ 9 شهریور نیز لنوو از لپ تاپ تبدیل پذیر یوگا C. 630 رونمایی کرد که برخلاف مدل های مشابه، از تراشه اسنپ دراگون 850 قدرت گرفته است. در کنار این پردازنده از 4 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع UFS 2.1 استفاده شده است. به لطف مودم X. 20، لنوو یوگا C. 630 قادر به تبادل اطلاعات مخابراتی با سرعت 2/ 1 گیگابیت بر ثانیه است.

این رقم در سال گذشته روی یک گیگابیت قفل شده بود. نقطه قوت دیگر لپ تاپ جدید لنوو بهره مندی از یک باتری با عمر شارژ باتری 25 ساعته در زمان پخش ممتد ویدئو است. از دیگر ویژگی های این مدل که قرار است از آبان ماه با برچسب قیمتی 1169 دلاری به بازار عرضه گردد، می توان به نمایشگر 3/ 13اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی، دو درگاه USB-C، سنسور اثر انگشت تعبیه شده بر روی کیبورد، جک هدفون و پشتیبانی از سیم کارت LTE اشاره نمود. در ادامه همچنین لنوو از کروم بوک جدیدش را رونمایی کرد.

کروم بوک جدید لنوو از تراشه نسل هشتمی Core i. 5-8250 U. اینتل در کنار 8 گیگابایات حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع eMMC قدرت گرفته است. از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به کیبوردی با نور پس زمینه، دو بلندگوی استریو با توان 2 وات، درگاه USB-C، یک خروجی USB-A، جک هدفون، خشاب کارت حافظه SD و یک باتری با عمر شارژ 10 ساعته اشاره نمود.

ناگفته نماند که مدل دیگری از لنوو یوگا کروم بوک هم با نمایشگر فول اچ دی و قیمت کمتر قابل سفارش است. طبق اعلام شرکت سازنده، این محصول با قابلیت پیش فرض پشتیبانی از برنامه های موجود در فروشگاه Play Store، از مهر ماه با قیمت 599 دلار راهی بازار خواهد شد.

منبع: برترین ها

به "جدیدترین محصولات فراوری کنندگان لپ تاپ در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین محصولات فراوری کنندگان لپ تاپ در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید