جزئیات احداث آرامستان جدید در پایتخت

به گزارش گلچینی از بهترین ها، آخرین نشست از سلسله نشست های ارائه گزارش عملکرد معاونین شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی و با همراهی معاون اجتماعی و فرهنگی و معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران برگزار گردید.

جزئیات احداث آرامستان جدید در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی گلچینی از بهترین ها، آخرین نشست از سلسله نشست های ارائه گزارش عملکرد معاونین شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و با همراهی جوادی یگانه معاون اجتماعی و فرهنگی و یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران برگزار گردید.

پیروز حناچی در این نشست خبری با بیان اینکه پذیرش مدیریت بوستان های جنگلی و نگه داری از آن ها که از سوی شهرداری در شرایط خشکسالی و حتی ترسالی پذیرفته شده است، گفت: این مسئولیت به دلیل اینکه سازمان جنگل ها امکان نگه داری نداشت، پذیرفتیم.

وی ادامه داد: شرایط آتش نشانی با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست، توزیع ایستگاه ها در کاهش زمان رسیدن به محل حادثه مؤثر بوده است و با توافق با سازمان اورژانس آمار اورژانس از 29 دقیقه به 15 دقیق کاهش داشته است.

شهردار تهران گفت: کوشش شده اقدامات با نگاه اجتماعی انجام گردد و در زمینه پسماند اقداماتی را تحت عنوان گلماند اجرا شد که شهروندانی که به تفکیک زباله بپردازند، به وسیله گلدان و کتاب تقدیر می شوند.

حناچی گفت: زیباسازی جور سازمان های متولی فرهنگی را به دوش می کشد. هرچند ابزار های قوی تری داریم، اما دیگر سازمان های تبلیغاتی هم مسئولیت هایی دارند.

وی ادامه داد: کوشش می کنیم به همه معضلات شهر نگاه اجتماعی داشته باشیم، چون کم هزینه و پر بازده است.

حناچی گفت: مخازن آب اضطراری و بازچرخانی آب که معادل ایجاد یک سد مجازی با چرخه مجدد آب و پساب بود که در این دوره به آن رسیدگی شد.

جزئیات احداث آرامستان جدید در پایتخت

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این نشست خبری، گفت: در حوزه خدمات شهری اولین موضوع مسأله فضای سبز است. در 4 سال گذشته، 89 بوستان به مساحت 154 هکتار به تهران اضافه شد و کل بوستان های تهران به 2300 عدد رسید.

او ادامه داد: در این مدت از محل درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار، 21 قطعه از باغات تملک شد.

او با اشاره به مناطقی که سرانه فضای سبز آن ها کمتر از استاندارد است گفت: مناطق 7،8،10،11 و 17 سرانه شان پایین و کمتر از 6 متر مربع است.

یزدانی اضافه کرد: 23 باغ در نوبت تملک هستند که توسط مناطق اقدامات مربوط به آن ها انجام می گردد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در 17 محله بوستان نداشتیم گفت: 8 محله دارای بوستان شده است وتامین بوستان در 9 محله باقی مانده است.

یزدانی در ادامه با اشاره به کمربند سبز تهران گفت: 4هزار و 720 هکتار به کمربند سبز تهران اضافه شد.

او با بیان اینکه تفاهمنامه های مربوط به جنگل ها مربوط به 50 سال پیش است اظهار کرد:، اما آن را مستند کردیم و در تفاهمنامه شهرداری با جهاد کشاورزی بهره برداری از 22 هزار هکتار از جنگل کاری های داخل حریم و محدوده تهران به شهرداری واگذار شد. حدود 60 درصد از تفاهمنامه ها در این زمینه اجرا شده است و منطقه 4،5 و 22 و قسمتی از منطقه 1 در هفته آینده به نتیجه می رسد.

یزدانی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت نیرو گفت: 4 موضوع در این تفاهمنامه پیگیری می گردد که مربوط به قنوات، پساب، چاه ها و تصفیه خانه های محلی در روددره ها است. در تفاهم سال 1410 معلوم شده است که کدام چاه ها مجاز به استفاده و کدام ها حذف گردد. در سال 1400 در منطقه 1،25،6،18و 20 چهار مورد عملیاتی شده است و بیش از 60 درصد پیشرفت داریم.

او درباره تامین مخازن اضطراری گفت: ایجاد مخازن آب اضطراری در 374 بوستان در دستور کار است که تا به امروز 40 مورد از آن اجرایی است و 60 عدد در برنامه سال جاری است.

او همچنین درباره سازمان میادین میوه و تره بار گفت: 57 بازار جدید در این دوره اضافه شده است که به جز پروژه هایی است که بازسازی در آن اجرا شده است. مناسب سازی در سازمان فضای سبز، میادین و زیباسازی اجرا شده است که در سازمان میادین این رقم 115 میدان بوده است. در تهران میانگین اختلاف قیمت در بازار های تحت پوشش شهرداری و بیرون 35 درصد تفاوت دارد.

او درباره حوزه آتش نشانی گفت: تا سرانجام سال 99، 14 ایستگاه آتش نشانی اضافه شده است و 6 ایستگاه دیگر تا سرانجام سال جاری به بهره برداری می رسد. طی این مدت در مجموع 800 میلیارد تومان هزینه تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه داشته ایم.

یزدانی درباره احداث آرامستان جدید در پایتخت گفت: مکان یابی آرامستان جدید در تهران در مرحله نهایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیات احداث آرامستان جدید در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات احداث آرامستان جدید در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید