رمزنگاری پشتیبان تاریخچه گفتگوها در واتس اپ فراهم شد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، واتس اپ رسما اعلام نمود همه کاربران این سرویس پیغام رسان می توانند فایلهای پشتیبان تاریخچه گفتگوهایشان را رمزنگاری نمایند.

رمزنگاری پشتیبان تاریخچه گفتگوها در واتس اپ فراهم شد

واتس اپ آزمایش بی سروصدای رمزنگاری فایل پشتیبان تاریخچه گفتگوها را اوایل تابستان سال جاری شروع نموده بود و اکنون این قابلیت را به رسما اعلام نموده است.

اگرچه پیغامهای واتس اپ از سال 2016 رمزنگاری شده اند اما این اپلیکیشن، رمزنگاری سر به سر را برای فایلهای پشتیبان که به آی کلود یا گوگل درایو متکی هستند، ارائه ننموده بود. اما با جدیدترین به روزرسانی، کاربران قادر خواهند بود گزینه رمزنگاری سر به سر برای فایلهای پشتیبان را پیش از پشتیبان گیری در سرویس ذخیره سازی ابری خود انتخاب نمایند. واتس اپ خاطرنشان کرد کاربران می توانند تا چند هفته دیگر این به روزرسانی را دریافت نمایند.

واتس اپ در یک پست وبلاگ خاطرنشان کرد هنگامی که رمزنگاری سر به سر فعال گردد، نه واتس اپ و نه فراهم نماینده خدمات پشتیبان گیری قادر به دسترسی به فایل پشتیبان نخواهند بود. فایلهای پشتیبان با کلید رمزنگاری که به صورت رندوم و منحصر فراوری می گردد، رمزنگاری می شوند. کاربران دو گزینه خواهند داشت: می توانند به صورت دستی کلید 64 رقمی را ذخیره نمایند یا کلمه عبوری تنظیم نمایند که می تواند برای دسترسی به کلید استفاده گردد.

اگرچه این قابلیت فایلهای پشتیبان را ایمنتر می نماید اما چند مورد وجود دارد که باید به خاطر سپرد. نخست این که اگر کاربر کلید رمزنگاری 64 رقمی را از دست دهد، هیچ راهی برای بازیابی فایل پشتیبان خود نخواهد داشت. بعلاوه اگرچه واتس اپ اخیرا قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را اعلام نموده اما کاربران فایل پشتیبان رمزنگاری شده را تنها می توانند در دستگاه اصلی خود ایجاد نمایند.

بر اساس گزارش انگجت، بعلاوه رمزنگاری سر به سر تضمین نمی نماید که گفتگوهای کاربران هرگز به شیو ای که تمایلی به آن ندارند، استفاده نگردد. وب سایت پروپابلیکا اخیرا گزارش طولانی درباره استفاده واتس اپ از ناظران انسانی منتشر نموده که به بازبینی گفتگوهایی می پردازند که از سوی کاربران واتس اپ گزارش شده اند. پیشتر وب سایت اینفورمیشن گزارش نموده بود فیس بوک ممکن است سرگرم تحقیقات درباره هوش مصنوعی باشد که روزی بتواند بر اساس پیغامهای رمزنگاری شده برای کاربران تبلیغات نمایش دهد. البته مدیر واتس اپ دنبال کردن این فناوری از سوی این سرویس پیغام رسان را تکذیب نموده است. اگرچه هیچ کدام از این موارد امنیت فراهم شده به وسیله رمزنگاری را نمی شنمایند اما یادآور خوبی است که حریم خصوصی جدی گرفته گردد و کاربران به وجود رمزنگاری سر به سر دلخوش نباشند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رمزنگاری پشتیبان تاریخچه گفتگوها در واتس اپ فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزنگاری پشتیبان تاریخچه گفتگوها در واتس اپ فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید