روزنامه هندی:نفت ایران نقش اساسی در تنظیم قیمت سوخت هند دارد

به گزارش گلچینی از بهترین ها، تهران- خبرنگاران- یک روزنامه هندی در مطلبی نوشت:هند هرچه سریعتر باید در مورد تمدید نشدن معافیت این کشور از تحریم نفتی تصمیم بگیرد زیرا واردات نفت از ایران نقش مهمی در تنظیم قیمت سوخت در این کشور دارد.

روزنامه هندی:نفت ایران نقش اساسی در تنظیم قیمت سوخت هند دارد

به گزارش روز سه شنبه گلچینی از بهترین ها به نقل از روزنامه هندو،هند نمی تواند در مورد تحولات جهانی نفت بی تفاوت باشد زیرا این تحولات می تواند باعث افزایش قیمت ها در داخل کشور گردد.

بر اساس تصمیمات اخیر دولت امریکا، هند باید دو منبع تامین انرژی سوخت داخلی خود(ایران و هند) را از دست بدهد.

روزنامه هندو در ادامه افزود،از آنجا که 85 درصد از احتیاج انرژی هند به وسیله واردات تأمین می گردد در نتیجه دولت مرکزی دهلی احتیاج دارد تا روی سیاست انرژی خود کار کند تا اطمینان حاصل گردد تصمیم های تجاری توسط خارجی ها معین نگردد.

در ادامه این مطلب اضافه شده است ،تامین انرژی دغدغه اصلی هند نیست بلکه قیمت انرژی از صندلی مهم تری برخوردار است. سوخت با قیمت بالا هرگز برای بازار هند مقرون به صرفه نیست؛ زیرا با خرید منابع انرژی گران از کشورهای دیگر بدون شک قیمت سوخت در داخل با افزایش قیمت همراه خواهد شد.

نارندار تانجا کارشناس انرژی هندی می گوید، هند اگر واردات نفت خام از ایران را متوقف کند باید هزینه بیشتری پرداخت کند. از نظر مالی واردات نفت خام از ایران بسیار مقرون به صرفه تر از واردات از کشورهای خلیج فارس است.

بر اساس بیانیه اخیر کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم های نفتی علیه ایران تمدید نکرده است.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

به "روزنامه هندی:نفت ایران نقش اساسی در تنظیم قیمت سوخت هند دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه هندی:نفت ایران نقش اساسی در تنظیم قیمت سوخت هند دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید