لاوروف: اقدامات امریکا در سوریه ضد و نقیض است

به گزارش گلچینی از بهترین ها، وزیر امور خارجه روسیه اقدامات امریکا در سوریه را خطرناک و ضد و نقیض خواند و یادآور شد: بارها خطر اقدامات واشنگتن علیه سوریه را به شرکای امریکایی گوشزد نموده ایم اما هیچ تغییری دراقدامات آنها دیده نمی گردد.

لاوروف: اقدامات امریکا در سوریه ضد و نقیض است

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مختار تیلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان با بیان این مطلب اضافه کرد: آمریکا در سوریه (در مناطق تحت کنترل خود) تشکیلات شبیه به حکومت ایجاد نموده و با اقدامات خود میان نمودها و طایفه های عرب ساکن این مناطق تفرقه ایجاد می نماید.

لاوروف با بیان اینکه آمریکا بازی خطرناکی را در پیش گرفته است، اضافه کرد: رفتاری سبکسرانه با چنین موضوع حساسی ممکن است بار دیگر آتش مناقشه را در کل منطقه را برافروزد؛ باید به هر قیمتی از بروز چنین وضعیتی پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: ما نظر خود را به آمریکایی ها منتقل نموده ایم و امیدواریم آنها به خواسته ما توجه نمایند هر چند که در عمل هنوز هیچ تغییر قابل توجهی در سیاست آنها در سوریه مشاهده ننموده ایم.

آمریکا در سال های اخیر با توجه به گسترش بحران در سوریه و تضعیف حکومت مرکزی در دمشق، شماری از نیروهای نظامی خود را به صورت غیرقانونی در شمال شرق سوریه (مناطق کردنشین) مستقر کرد تا به حمایت از شبه نظامیان کرد در این منطقه پردازند.

گفته می گردد نظامیان آمریکایی در این مناطق به صورت مخفیانه با بعضی گروه های افراط گرا هم ارتباط گرفته و آنها را مبارزان راه آزادی سوریه می خوانند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که چند ماه پیش اعلام نموده بود نیروهای نظامی آمریکا بزودی سوریه را ترک خواهند کرد، دو روز پیش پس از تماس تلفنی با همتای ترک خود دستور خروج نظامیان آمریکا را از سوریه صادر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت که بازگو کردن موارد نقص اقدامات آمریکا در سوریه برای وی سخت است اما این اقدامات کاملا ضدو نقیض است و ناتوانی شرکای آمریکایی در مذاکره را نشان می دهد.

لاوروف گفت: طرف روسی بارها از آمریکا خواسته است تا به اشغال غیرقانونی خاک سوریه در منطقه التنف (آمریکا در این منطقه پایگاه نظامی ایجاد نموده است) انتها دهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "لاوروف: اقدامات امریکا در سوریه ضد و نقیض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: اقدامات امریکا در سوریه ضد و نقیض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید