پیشنهاد کمیسیون بودجه مجلس درباره انضمام گزارش حسابرسی به بودجه شرکت های دولتی

به گزارش گلچینی از بهترین ها، سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس گفت: یکی از پیشنهاد های کمیسیون این است که همراه بودجه شرکت های دولتی، گزارش حسابرسی از این شرکت ها هم باشد، تا زیان ده و یا سودده بودن آن ها را بدانیم.

پیشنهاد کمیسیون بودجه مجلس درباره انضمام گزارش حسابرسی به بودجه شرکت های دولتی

به گزارش گروه سیاسی گلچینی از بهترین ها، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره شفافیت بودجه شرکت های دولتی گفت: بودجه شرکت های دولتی دو برابر بودجه عمومی دولت است که این امر نشان دهنده اهمیت رقم اعتبارات شرکت های دولتی است.

وی اضافه نمود: شرکت ساختار خود را دارد که مجامع عمومی و حسابرس داشته و گزارش هایی در این باره وجود دارد و طبق قانون جزئیات تمامی شرکت ها ثبت و ضبط می گردد و اگر کوتاهی در ارائه گزارشات صورت گیرد تخلف اجرا شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد: رسیدگی مجلس به بودجه شرکت های دولتی در سطح بالا بوده و کلان و عمومی است. اما به نظر می رسد که وظیفه مجلس در خصوص بودجه شرکت های دولتی بایستی دقیق تر باشد و علاوه بر اینکه مجامع شرکت ها و بازرسان گزارش های خود را دارند مجلس هم بایستی ریزتر به موضوع بودجه شرکت های دولتی ورود کند البته این موضوع زمان زیادی را می طلبد.

مفتح گفت: کمیسیون برنامه و بودجه بایستی درباره نظارت بر بودجه شرکت های دولتی تجدیدنظر نموده و با روش های مختلف دقت بیشتری بر اعداد و ارقام این بودجه کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه نمود: یکی از پیشنهادات آن است که بایستی همراه بودجه شرکت های دولتی گزارش حسابرسی از این شرکت ها هم وجود داشته باشد و اگر بنای تصویب بودجه شرکت های دولتی را داریم بایستی گزارشات حسابرسی آن ها راهم مشاهده کنیم و زیان ده و یا سودده بودن آن ها را بدانیم و در حقیقت بنا داریم تا از آنالیز مجامع و بازرسین برای تصویب بودجه شرکت های دولتی یاری بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیشنهاد کمیسیون بودجه مجلس درباره انضمام گزارش حسابرسی به بودجه شرکت های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد کمیسیون بودجه مجلس درباره انضمام گزارش حسابرسی به بودجه شرکت های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید