کانادا، هیأت تجاری به ایران اعزام می نماید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، پایگاه اینترنتی رادیو کانادا در گزارشی نوشت استان ثروتمند و فرانسوی زبان کِبک کانادا قرار است یک هیأت تجاری به ایران اعزام کند.

کانادا، هیأت تجاری به ایران اعزام می نماید

به گزارش گروه بین الملل گلچینی از بهترین ها؛ به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو کانادا، استان استان ثروتمند و فرانسوی زبان کِبک کانادا قرار است یک هیأت تجاری به ایران اعزام کند تا از این طریق به شرکت های کِبکی یاری کند قراردادهایی با ایران در بخش آلومینیوم به دست آورند.

در ادامه این گزارش آمده است:

کِبک هر ساله با هدف یاری به شرکت های این استان کانادا در راه دستیابی به قراردادهای تازه، هیأت هایی تجاری به کشورهای مختلف، اعزام می نماید؛ اما ایران در پانزده سال گذشته هرگز در میان مقصدهای تجاری این هیأت ها قرار نداشته است. اما این وضع دیگر تغییر نموده است و در اوایل ماه مه آینده، کِبک یک هیأت تجاری به جمهوری اسلامی ایران اعزام خواهد نمود. روک پاکت، از وزارت اقتصاد، علوم و نوآوری، ریاست این هیأت را به عهده خواهد داشت. این هیأت به طور عمده شامل شرکت هایی خواهد بود که در حوزه آلومینیوم و بخصوص فراوری و ساخت تجهیزات و ارائه خدمات برای شرکت ها و کارخانه های آلومینیوم سازی، فعال هستند.

آقای پاکت می گوید ایران میخواهد مقدار فراوری آلومینیوم خود را تا سال دو هزار و بیست و پنج میلادی، به پنج میلیون تُن در سال برساند که رقم بسیار بزرگی است. با برداشته شدن بخش قابل توجهی از تحریم های بین المللی ایران، شرکت های کِبکی می توانند به ایران در راه رسیدن به این هدف یاری نمایند. پاکت در این زمینه اضافه نموده است: با معیارهایی که ما در نظر گرفته ایم، این شاید برترین بازار در ده تا پانزده سال آینده در حوزه آلومینیوم در دنیا است و ما فکر می کنیم توسعه این صنعت در ایران اتفاق می افتد.

با این حال، به گفته بردیا افضلی، هنوز بعضی تحریم ها هستند که رابطه با ایران را دچار مشکل می سازند. این وکیل امور اقتصادی شورای تجاری ایران و کانادا -شورایی که هدف اش یاری به شرکت های کانادایی برای تجارت با ایران است- ضمن اشاره به این مطلب می افزاید: چالش بزرگ برای شرکت های کانادایی که می خواهند با ایران معامله نمایند چالش بانکی است؛ اینکه شیوه پرداخت چگونه خواهد بود، چگونه می توان بعضی پروژها را در ایران تأمین اقتصادی کرد و چگونه باید پول را از ایران به کانادا انتقال داد؛ بالاخص که سازمان صادرات و توسعه کانادا (EDC) فعلاً قادر نیست صادرات شرکت های کِبکی را که می خواهند با ایران قرارداد امضا نمایند، تضمین کند. آقای پاکت نیز می گوید: این قطعی است که در سال 2017 میلادی، ایران بخشی از اولویت های سازمان صادرات و توسعه کانادا در زمینه تضمین صادرات نیست.

علاوه بر این ها مسائل دیگری نیز وجود دارد. بعضی شرکت های ایرانی در لیست سیاه بین المللی قرار دارند و بعضی محصولات را نمی توان به ایران صادر کرد. پاکت می گوید: بعضی گرید های فولاد است که نمی توان از کانادا به ایران صادر کرد. علاوه بر این نبود سفارت کانادا در ایران و روابط تیره اتاوا و تهران در یک دهه گذشته را نیز باید به لیست موانع و مسائل اضافه نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کانادا، هیأت تجاری به ایران اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا، هیأت تجاری به ایران اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید