لزوم ارائه گزارش توسط دستگاه های استانی درباره مطالبه گری از دستگاه های ملی

به گزارش گلچینی از بهترین ها، استاندار تهران بر لزوم ارائه گزارش توسط دستگاه های اجرایی در سطح استان در مورد میزان منابع اقتصادی که از دستگاه های ملی مطالبه نموده اند، تاکید نمود.

لزوم ارائه گزارش توسط دستگاه های استانی درباره مطالبه گری از دستگاه های ملی

به گزارش گلچینی از بهترین ها، انوشیروان محسنی بندپی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در سال 99 ضمن قدردانی از اعضای این شورا به جهت کوشش برای توسعه یافتگی استان تهران گفت: بودجه امسال در این جلسه مورد بحث و آنالیز نهاده شد. ظرفیت هایی که در بودجه وجود دارد که می توان از آن ها در جهت توسعه استان بهره گرفت.

وی اضافه نمود: بیماری کووید19 اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داد و اقتصاد کشورمان نیز که به دلیل تحریم های ناجوانمردانه تحت فشار بود به تبع همه جهان از کرونا ویروس تحت تاثیر نهاده شد و شرایط سخت تر شد.

محسنی بندپی ادامه داد: بودجه سال 1399 با در نظر دریافت همه این شرایط، شرایط ویژه ای را برای ما ترسیم می نماید که ممکن است در بسیاری از حوزه ها با سختی هایی روبرو شویم. آنچه که در بودجه به عنوان فروش نفت به عنوان عدد و رقم معین شده با آنچه که امروز در حقیقت اتفاق می افتد تفاوت اساسی دارد. لذا باید کمربندها را سفت کنیم و از همه ظرفیت های موجود در استان تهران در جهت توسعه بهره بگیریم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به دستگاه های اجرایی در استان تهران تاکید نمود: همه دستگاه ها بدانند ظرفیت های موجود در قانون بودجه امسال و مرتبط به بخش خودشان باید مورد بهره برداری قرار گیرد که تحقق این مهم نیازمند تسلط مدیران بر قانون بودجه امسال است. بی تردید اگر این اتفاق بیفتد حرکت و تکاپو در سطح استان محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: باید کوشش کنیم بودجه ای که در حوزه های مختلف در نظر گرفته شده همانند احداث کلانتری ها که امنیت بهتر را فراهم می نماید مورد توجه قرار گیرد. شهرداری ها باید در حوزه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی کوشش ویژه ای را به کار بگیرند چرا که این موضوع در کاهش اجاره بها تاثیر بسزایی دارد.

محسنی بندپی در انتها گفت: آموزش و پرورش در استان تهران هم کم برخوردار است و هم به جهت دارایی هایی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد برخوردار محسوب می گردد اما باید این دارایی ها مولدسازی و به طور بهینه به کار گرفته گردد. دستگاه های اجرایی باید گزارش بدهند که چه میزان منابع از دستگاه های ملی خود برای استان تهران مطالبه نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لزوم ارائه گزارش توسط دستگاه های استانی درباره مطالبه گری از دستگاه های ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم ارائه گزارش توسط دستگاه های استانی درباره مطالبه گری از دستگاه های ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید