خبرنگاران چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در مشهد برگزار گردید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، مشهد- خبرنگاران- چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده روز چهارشنبه به ریاست قاضی سید هادی منصوری در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام مالی در مشهد برگزار گردید.

خبرنگاران چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در مشهد برگزار گردید

به گزارش گلچینی از بهترین ها، در این جلسه به درخواست رئیس دادگاه، نماینده مدعی العموم کیفرخواست متهمین را قرائت کرد و متهمان و وکلای آنها نیز به ارائه دفاعیات پرداختند.

قاضی منصوری با اشاره به دفاعیات صورت گرفته در صحن علنی دادگاه از متهمان خواست شفافیت و صداقت را مد نظر قرار دهند وحقیقت را بگویند.

نماینده مدعی العموم گفت: اقدامات افراد حاشیه ساز بویژه در فضای مجازی به دقت رصد و اقدامات قانونی لازم و متناسب انجام می گردد و تشکیل پرونده برای رسیدگی به تخلفات متهمین نباید به دستاویزی برای تسویه حساب های شخصی بعضی افراد تبدیل گردد.

قاضی صفری اضافه نمود: این پرونده در نهایت دقت در چارچوب قانونی در حال رسیدگی است و با توجه به شخصی بودن مسائل مطرح شده در فضای مجازی نسبت به بعضی متهمین، حق پیگیری های قانونی برای افراد محفوظ است.

در این جلسه تعدادی از متهمین و وکلای آنان به دفاع پرداختند و ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین شرکت پدیده به صبح فردا موکول شد.

رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده در صحن دادگاه با حضور 22 متهم در قالب پرونده 100 جلدی به ریاست قاضی سید هادی منصوری از 22 اردیبهشت ماه در مشهد شروع شده است.

عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده توسط سازمانهای مسئول، عدم دریافت مجوزهای لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مسائل متعدد برای شهروندان و سهامداران، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیرواقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی و عدم رعایت حقوق بیت المال از جمله مواردی است که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان امور اراضی کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شده است.

پیش از این با برپایی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام مالی در مشهد دو پرونده مربوط به تخلفات شرکت سرمایه گذاری پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان نیز رسیدگی و احکام مجرمان اعلام شد.

فعالیت شرکت پدیده شاندیز که 130 هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیر مجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاه های ذیربط، دریافت نکردن گواهی انتها کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.

مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیت های کل پروژه متوقف شد.

حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل ستاد تدبیر در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.

پیرو این اقدامات بود که مدیر عامل جدید گروه شرکتهای پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اظهار داشت 45 شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد نموده اند.

هم اکنون گروه شرکتهای پدیده در قالب 6 شرکت اصلی و 2 مؤسسه وابسته در حال فعالیت است و دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین دو هزار نفر در بخشهای مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.

7505/ 6053

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در مشهد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در مشهد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید